dinsdag 30 juli 2013

Omslagdoek


Voor mijn schoonmoeder, die zelf overigens ook prima kan haken, 
maakte ik deze omslagdoek, en eigenlijk was dat in haar eigen opdracht.



Ik ga niks zeggen over luiheid ofzo..
dat is niet mijn stijl..want het is mn schoonmoeder.

En stel je voor dat ze meeleest..



Hallo schoonmoeder! *zwaait*


Dit krijg ik te horen joh ;)



De wol die ik gebruikte is van Lana Grossa, Olympia (3 bollen van nummer 018) en dat kochten we hier,
waar we de omslagdoek als voorbeeld in de winkel zagen liggen.
De eigenaresse was zo aardig het patroon voor ons uit te draaien, wat je hier kunt vinden. Als afwerking haakte ik er een rand vasten omheen.

Ik haakte de omslagdoek met haaknaald 8 en, ben ongeveer 5 uurtjes bezig geweest..
heerlijk project voor tussendoor.



Als verpakking haakte ik van de restjes nog een klein bloemetje..
zo simpel dat er eigenlijk geen patroon nodig is..
Magic ring, 2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, halve vaste in de ring
En dat 4 keer herhalen, afhechten en klaar

7 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi weer! !!!!!!!! Leuk om te dragen denk ik SUPER! !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi,ook de kleur,ik heb daar nog bollen van liggen voor een cirkelvest was de bedoeling van Drops Big Delight rozentuin kleur...daar lijkt deze op,maar omdat het cirkelvest me achteraf gezien toch te pompeus gaat maken er nog niet aan begonnen en aan het denken wat ik er anders van zal maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dus, ik ben echt te lui, scrap veel liever, en jij kunt het sneller dan ik (jeugd) alsnog bedankt. schoonmoeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi geworden, mooie kleur ook, en erg leuk zo met het dikke garen.
    Enne...schoonmoeder mag trots zijn op zo'n lieve schoondochter. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die is leuk....
    Ik ga echt op patroon bestudeerles...

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)