dinsdag 6 augustus 2013

Bumba

Ik maakte een Bumba...


Ik kan nu een heel verhaal houden over hoe afschuwelijk ik het beest/dier/figuur vind..
Maar ik kom eigenlijk tot de conclusie dat ik vaker dingen haak, waar ik zelf niets mee heb en ik het toch zeker zelf iedere keer doe.. dus ach.. het houdt je van de straat laten we maar zeggen.

Ik gebruikte wederom (zoals ik eerder Barbra Streisand haakte) het basispatroon uit het boek 'Ik hou van Holland en haken' en maakte er zelf de extra's bij. Voor het lijfje en hoofd gebruik je het basispatroon uit het boek en de rest kun je hier onder vinden.
Ik heb er overigens géén kartonnetje ingedaan, met het ook op de wasbaarheid van Bumba :)



Oogjes
Tussen toer 39 en 40, met 3 steken tussen ruimte. Maat 4mm

Neus
1). Magic ring, 3 vasten. (3)
2). 2 vasten in iedere vaste. (6)
3). 1 vaste in iedere vaste (6)
Afhechten en 1 toer onder de oogjes plaatsen

Oren
Magic ring, 2 lossen, 4halve stokjes in de ring, halve vaste in de ring
en aantrekken tot je een halve cirkel hebt (dus niet te strak!!)
Je maakt ze vast 1 toer boven de ogen met 6 steken tussenruimte vanaf ieder oogje.


Hartje op buik
1). Magic ring, 2 lossen, 7 halve stokjes in de ring.
2). Halve vaste in de eerste steek, 5 halve stokjes in 1, half stokje in de volgende 2 steken, half stokje 1 losse en een half stokje in 1 steek, half stokje in de volgende 2 steken, 5 halve stokjes in 1 steek, halve vaste in de eerste halve vaste.

Muts
Voor het mutsje heb ik dit patroon gebruikt tot en met toer 12,
maar dat bleek nog te klein..dus ben ik zelf verder gegaan;
toer 13: in elke 7e haak je 2v (24)
toer 14: 24v
toer 15: in elke 8e haak je 2v (27)
toer 16: 27v

Rondjes op de muts
Klein rondje; magic ring, 6 vasten in de ring. (6)
Groot rondje; magic ring, 6 vasten in de ring. Daarna 2 vasten in iedere vaste (12)



Ik krijg veel (boze) mailtjes van lezers die mij vragen om een kopie van het patroon. Dat ga ik niet geven. Op het patroon berust copyright!!!  Je kunt het boek zelf kopen of lenen in de bibliotheek.
Mailtjes over het bumba-patroon zullen dan ook niet meer beantwoord worden vanaf heden!

17 opmerkingen:

  1. je praat echt abacadabra...

    Maar ik vind Bumba nu opeens wel leuk, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij goed zeg! Je inspireert me enorm! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super gelukt, en eenvoudig te maken bedankt voor het patroon we gaan hem zeker een keer namaken,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooierd!!! Zo'n mooi patroon heb ik nog niet eerder gezien van Bumba. Bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooierd!!! Zo'n mooi patroon heb ik nog niet eerder gezien van Bumba. Bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk alleen jammer als je het boekje niet hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb jij het patroon voor mij van het hoofdje en lijfje heb het boek helaas niet en de rest is al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is erg leuk geworden! Ik ga hem ook maken voor mijn zoontje (hij is pas 2 geworden). Hij is een groot bumba fan....helaas....groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onbegrijpelijk dat men daarvoor boos moet zijn :/ niets van aantrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind Bumba zeer geslaagd! Ik snap niet waarom personen het patroon nog aan je vragen als je duidelijk schrijft dat het afkomstig is uit een haakboek. Nou ja, sommigen willen alles voor niets krijgen i.p.v. erkenning te geven aan de ontwerper. Hopelijk word je nu niet meer lastig gevallen met mailtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is ie superleuk! En wat lief dat je deze modificatie zomaar gratis op je blog met iedereen wil delen. Jammer dat sommigen dan toch meer willen. Leuk blog heb je. Ik ben je volger geworden.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk! Ben meteen aan het haken geslagen :) Alleen de link naar de muts werkt niet meer. Heb je misschien nog een andere link? Mijn dochter gaat hem superleuk vinden! Bedankt voor het delen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor het delen! Mijn dochter gaat hem onwijs leuk vinden :). Alleen de link van de muts werkt niet. Had je daar toevallig een beschrijving of een andere link van?

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. TIP: ipv een kartonnetje in de bodem, gebruik ik een rondje, geknipt uit een stevige placemat. Kan dus gewassen worden ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank voor je patroontje en verwijzingen. Alleen de verwijzing naar het patroon van de muts werkt niet meer... Zou je die dan misschien nog willen uitschrijven?
    Ik ga nu eerst snel aan de haak!
    Fijn weekend,
    Angélique

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)